Om meg

Bildet mitt
Denne bloggen kommer til å handle om livet med alt som det har å tilby. jeg er aktiv i mental helse men ser på meg selv som frisk. mine diagnoser er : ptsd, selvskading, relasjonsproblematikk det vil si at jeg har vanskeligheter med å stole på mennesker. har vert ut og inn av diverse psykiatriske sykehus. Jeg vil med denne bliggen dele mine erfaringer i livet med dere videoene nedenfor er mine egne sanger utført av meg

Translate

mandag 13. februar 2012

medmenneskelighet

Før jeg starter på denne vil jeg at dere skal tenke over noe "ikke se meg som jeg var, men se meg som den jeg kan bli"

Dette er et omfattende tema Hva er medmennesklighet? jo å være et med menneske betyr at man er akkurat det et menneske som er med. Det finnes så mange mennesker rundt omkring i vår nærhet hver dag som sliter å som ser etter den ene lille muligheten som gjør livet den dagen verdt å leve. Dette er ikke bare de hardbarka narkomane eller de man ser på puben sent på kvelden , dette er helt vanlige mennesker. Mennesker som har sin jobb eller er tilsynelatende suksessfulle eller det barnet som ikke lager det største opprøret. De er mennesker med et liv å leve. Personlig tror jeg at hvis man bare lukker opp øynene så kan vi forandre verden, ikke forandre den på den måten man tenker på men med et skritt av gangen. Hvis man ber en på middag som trenger det kan det forandre det menneskets måte å tenke på å dermed har man skapt en liten forandring men hva skjer om vi alle gjør dette jo da er jeg sikker på at med tiden så vil de fleste psykiske problem ikke ha en relevans lenger . Hvorfor skal vi som samfunn bare sitte på gjerdet å vente på at samfunnet tar i et tak. Vi tenker som oftest slik at det er ikke vårt problem, jo det er vårt problem at vi er selv opptatte mennesker uten øyne for andre mennesker enn de nermeste.

Jeg har tenkt på dette i hele natt å jeg må være ærlig å innrømme at jeg har vert selv opptatt av å til det er menneskeligt men jeg har også et valg når jeg går ut at jeg ser de menneskene som jeg møter. Ved å spre litt glede eller godhet rundt meg kan jeg få være en del av noe større det vil da si at mitt liv ikke er så meningsløst som jeg trodde det var. på mange måter er jeg heldig fordi jeg står oppreist på mine to bein da jeg burde være nedtynget i møkk. Jeg kunne ha vert narkoman eller alkoholiker for jeg har prøvd men på grunn av noen få så tok jeg et valg om at uansett skulle jeg ikke synke så langt ned at hele livet var blitt ødelagt.


Dette har jeg tenkt mye på igjennom alle mine pinsler å problemer fordi at jeg kan faktisk gjøre en forskjell for noen, selv om jeg kanskje ikke tør å banke på elller ta kontakt så kan jeg gi bort et smil eller bare ved å være tilgjengelig her på nett for alle mennesker . ikke bare de med psykiske problemer men for de mennesker der ute som sitter der å gnager å skulle ønske de hadde noen å snakke med så er jeg her. Jeg aviser ingen å ikke et problem er for lite. Ensomhet kan være så mangt å jeg vet hvordan det er å føle seg uelsket av alle men husk selv om du sitter der med den følelsen så er det ikke sikkert at den følelsen er korrekt. Jeg tror å jeg har fått erfart om man bare tør å stå frem med det man er vil man få possitive tilbake meldinger tilbake, jeg vil ikke si at det ikke krever noe av deg for da lyver jeg. Det å kunne faktisk tørre å stole på det andre mennesket er et kjempe skritt å ta men om du gjør det vil du se at det finnes faktisk mennesker i denne verden som vil deg vel å gjennom disse menneskene kan du være en del av noe mer enn den lille aksen som man spinner rundt.

Det er da på høy tid at med menneskelighet blir en handling i stedet for bare et ord i det norske språk la oss gjøre det sammen så vil man se at man får så mye mer igjen enn det man gir. la oss for eks ta det barnet som går der for seg selv, finnes det da ikke nok kjærlighet i et menneske hjerte for å elske det barnet selv om det ikke er ens eget . Hvis du elsker det barnet vil du ikke bare forandre det barnet men forandre et helt liv .
Så jeg håper at man tar samfunn etter samfunn og kommune etter kommune å skaper noe godt i denne ellers forferdelige verden.

til neste gang "stå på der ute" det finnes gode mennesker , det er bare å åpne opp

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar