Om meg

Bildet mitt
Denne bloggen kommer til å handle om livet med alt som det har å tilby. jeg er aktiv i mental helse men ser på meg selv som frisk. mine diagnoser er : ptsd, selvskading, relasjonsproblematikk det vil si at jeg har vanskeligheter med å stole på mennesker. har vert ut og inn av diverse psykiatriske sykehus. Jeg vil med denne bliggen dele mine erfaringer i livet med dere videoene nedenfor er mine egne sanger utført av meg

Translate

lørdag 4. februar 2012

Åpenhet

Jeg er veldig åpen når det gjelder min mentale helse å det hjelper andre i sitt møte med psykiatrien. Det er ikke alle steder som har et like godt utbredt psykisk helsevern selv om det er reformer som tilsier at man i dagens samfunn skal være nok så oppdatert innefor psykisk helse .
Mange vil nok mene at der de bor har et bra å tilfredstillende psykisk helsevern men dette gjelder ikke for oss alle. Jeg for min del håper på å få den hjelpen jeg trenger for å komme meg ut av min "sinnslidelse"som de kaller det men jeg er dog ikke klar på det temaet enda . Jeg personligt mener at de har tatt grundigt feil av meg . Det er en stor forskjell på pst å personlighets forstyrrelse.
det er dette jeg vil gå lenger inn på i dette innlegget.
personlighets forstyrrelse har mange side grener å som dere kan få lese på eventuelle epikriser er disse ordene

Shizo typ
shizo soid
shizofren

og i tilegg til disse får man gjerne trøkt på et tillegg. for eks shizo typ med psykotiske tendenser eller som i mitt tilfelle så ble det med umodne tendenser . nå er ikke jeg helt sikker på hvilken av de shizoene jeg hører inn under men jeg er ganske klar på en ting å det er at ... man har da lov til å være umoden på ting man ikke har hatt muligheten til å lære i livet. Det vil da si at jeg spør mye fordi jeg ikke har fått den nødvendige bagasjen i livet som de fleste har fått med seg , men i tilegg på andre områder kan jeg vil si at jeg er mer utlært enn de fleste på min alder er .

Dette må jeg bare si at dette er som oftest en diagnose som visse mennesker får av psykiatrien fordi du ikke passer inn i en spesiell type diagnose det vil si at din adferd styres av andre ting enn det som er påkrevet innenfor det arket du får ved innleggelse. Dette i å for seg er et ark som man må svare ja eller nei på uten å få en mulighet til å skrive en forklaring til hvofor nettopp du svarte ja eller nei på det ene spørsmålet som skulle pekje ut din diagnose akkurat den dagen du ble spurt om den.

Jeg vet at det er flere med meg som har opplevd nettopp dette og jeg arbeider ganske pågående med å få det til at man i stedet får slike blekker med en hel haug spørsmål så kan man heller ta denne spørrerunden opp i innkomst samtalen slik at du får den muligheten til å forklare deg
da vil mange diagnoser som denne gå opp i løse luften å forsvinne . slik ser jeg det da jeg kjenner en del mennesker som skal tilsynelatende være veldig tungt syke men som meg har blitt misforstått av systemet fordi man er redd for det mennesket som sitter ovenfor en å hvordan skal man svare korrekt på en blekke med papir første dagen man er på et nytt sted med nye mennesker hallo er det bare hos meg det lyser opp en pære som sier varsko her

ja ja det var dog det jeg ville formidle for denne gang men for de som leser
stå på å ikke gi opp en dag skal vi klare dette

ps for de som trodde dette var en deppe blogg det er ikke det . er ikke derfor jeg skriver men etter forespørsel fra mennesker som ønsker å komme seg frem i systemet

2 kommentarer:

  1. Kjenner meg igjen i det å være umoden/hyper/barnslig - har fått tilsnakk for det mange ganger under innleggelser, men når jeg er sånn så er jeg ikke meg selv, jeg klarer ikke å styre kroppen min, er bare tilskuer...

    En annenting, schizoafektiv lidelse er en diagnose som er diskutert ang meg...men de blir jo F--- aldri enige :/

    SvarSlett