Om meg

Bildet mitt
Denne bloggen kommer til å handle om livet med alt som det har å tilby. jeg er aktiv i mental helse men ser på meg selv som frisk. mine diagnoser er : ptsd, selvskading, relasjonsproblematikk det vil si at jeg har vanskeligheter med å stole på mennesker. har vert ut og inn av diverse psykiatriske sykehus. Jeg vil med denne bliggen dele mine erfaringer i livet med dere videoene nedenfor er mine egne sanger utført av meg

Translate

søndag 26. mars 2017

why mee lord

I to helger nå har jeg vert så heldig å få være med på to konserter. Første gang med Angela Primm og i dag med to herlige fyrer fra Lunde i Telemark som jeg til og med fikk en klem av. Helt fantastisk. På en måte virker det rart at folk i det hele tatt vil ha meg med og mange ganger må jeg klype meg i armen om det virkelig er sant. Det er jo ikke alltid like lett å være med på møter i bedehus sammenheng for i seg selv føler man seg fremdeles som den største synderen på to sko. Tenker jo tilbake til søndagskolen hjemme og allerede da var man jo to mennesker, et som var meg og et som jeg måtte være. Byen minste hore gikk på søndagsskole klinger fremdeles ikke godt i mine ører. Det var slik det var, men allikevel gav det meg et pusterom i en hektisk hverdag selv om jeg i etterkant fikk det opp i halsen en periode.
Gud er med? Ja for hvordan kan jeg si at Gud har vert med. Ikke var han med meg den gangen som jeg virkelig trengte han i hvert fall trodde ikke jeg det. Husker jeg drømte om at Gud ville gi meg en ny familie , men slike drømmer var nok for store eller vardet slik det skulle være at man ble slipt, ja da har hørt den versjonen også. Det jeg med sikkerhet kan si er at selv på mine verste dager overlevde jeg og med andre ord kan jeg vel hvis jeg legger godviljen til se at Gud muligvis holdt en slags type hånd over meg.
Sangene påvirker meg det er lett å se. De treffer meg i hjertet på den plassen som er mest sårbar merkelig nok. Den plassen hvor kun få mennesker har fått lov å titte inn. Det er der alle de vonde tankene forsurer mine dager, men det er også der gleden over livet kommer fra.
at jeg var så heldig å møte prostidiakonen Eilev for snart 8 år siden har reddet livet mitt. Det han gav meg lever jeg med hver dag. Nettopp via hans ord og hans tro kunne jeg se Gud på nytt, men allikevel sliter jeg dog med at jeg ikke har fortjent det. Av å til kan nettopp slike personer være meg på å gjøre en forskjell. Dette mennesket som spurte meg om jeg ville være med for så å hente meg, ja meg. Den godheten er jeg ikke så vant med, men det er nettopp da jeg ser Gud. På mange måter føler jeg meg velsignet når de hilser på meg, smiler til meg å snakker til meg. Tenk at de som er nærmest engler vil snakke med meg. Det får meg til å bli takknemlig og ydmyk. Jeg har vel ikke bare en gang tenkt why me lord. som hun var med på å synge i dag, men da er det enda større å føle det jeg følte av godhet å varme fra de jeg møtte. Forskjellige typer mennesker i alle aldre som alle var hyggelige som om jeg var normal.
En god følelse å ta med seg inn i uken. Så du ser at selv om du føler deg som søpla i veikanten finnes det mennesker som ser forbi søpla og inn i hjertet ditt. troende eller ikke troende så har du en verdi fordi du er nettopp deg.
Jeg kan si det med sikkerhet nettopp fordi jeg er det jeg er å det er ikke pent.
fatt mot du vil se lyset i enden av tunellen og trenger du en hånd eller et øre som lytter send meg en mail.

                                                 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar