Om meg

Bildet mitt
Denne bloggen kommer til å handle om livet med alt som det har å tilby. jeg er aktiv i mental helse men ser på meg selv som frisk. mine diagnoser er : ptsd, selvskading, relasjonsproblematikk det vil si at jeg har vanskeligheter med å stole på mennesker. har vert ut og inn av diverse psykiatriske sykehus. Jeg vil med denne bliggen dele mine erfaringer i livet med dere videoene nedenfor er mine egne sanger utført av meg

Translate

søndag 23. september 2012

tilstedeværelse



Stillheten har fått en lyd og en lukt. Det er vanskelig og betegne ordet lykkelig, men for meg handler det om å være tilstede . Lukten fra tyri ved setter seg i nesen på meg som en god lukt og et godt minne sammen med lukten av våt myr og lyng. Jeg hører lyden av knitring fra et bål i skogen gir meg et snev av det jeg vil kalle lykke eller som jeg heller vil si at det gir meg en tilstedeværelse. Dette underlige fenomen som jeg kan beskue i timesvis ikke annet enn en tur i skogen og ved en gammel elg post kan man slå seg ned mens der i midten finnes et bål som varmer på en lun måte.

Timene går så fort der ute i skogen å når man i tilegg kan se hundene springe rundt og kose seg i lyngen må jeg si at det er godt å leve. Der inne i stillheten, der inne blant trærne der kan jeg føle lykken smile til meg gjennom en varm samtale, Jeg er så heldig tenker jeg stille, jeg er heldig fordi jeg har funnet denne skatten som naturen gir meg.
Jeg skulle ønske jeg kunne gitt dere hva jeg føler å tenker men akkurat her så kan jeg ikke det for den følelsen jeg har å sitter igjen med er så ubeskrivelig stor. Dette som ikke krever så mye men som igjen kan bety mye mer enn man egentlig er klar over. Dette fenomenet må oppleves å det er ikke sikkert at du vil føle det samme som meg men allikevel kan vi dele den samme opplevelsen.
Bare en skogstur kan du også si til meg " ja " det er bare en skogstur men hva naturen og det den har å tilby gir meg av glede er helt fantastisk.
stillheten som før var ekkel og skummel den er nå blitt fylt opp med gode minner fa et sted der inne .

ja ja blir ikke så veldig lange innlegget dette men håper du blir tent litt på tanken . for jeg kan med hånden på hjertet si at der ute i naturen finnes den roen som de fleste leter etter.




 Stille suser vinden
og tankene flyr av sted
er tilstede men vandrende
mitt levende pusterom
 
den lune varmen smyger seg gjennom
og lukten er ubeskrivelig
ordene som blir sagt og ordene som uteblir
finnes dog ikke i pilleform
 
timene som flyr alt for fort
blir igjen til minner
varmen blir tilbake og gir ro å hvile
dette underlige som finner sted
midt inne i skogen
der i mitt levende pusterom

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar