Om meg

Bildet mitt
Denne bloggen kommer til å handle om livet med alt som det har å tilby. jeg er aktiv i mental helse men ser på meg selv som frisk. mine diagnoser er : ptsd, selvskading, relasjonsproblematikk det vil si at jeg har vanskeligheter med å stole på mennesker. har vert ut og inn av diverse psykiatriske sykehus. Jeg vil med denne bliggen dele mine erfaringer i livet med dere videoene nedenfor er mine egne sanger utført av meg

Translate

onsdag 10. desember 2014

fra frisk og gal til gal med alvorlig diagnose

Håpslyset er tent på et bord rett foran meg. Jeg sitter å titter inn i flammen for å kanskje få et svar på alle mine spørsmål som nå ruver i hodet. Alvorlig syk hva innebærer det ordet kreft får hårene til å reise seg på ryggen min.
prognosen er bra jo da vel å bra men alt annet da sykehus fremmede mennesker ny situasjon . Sliten ja jeg er sliten men dette er en motbakke jeg ikke har tenkt å gi opp.
på topp skal jeg om det så tar meg lang tid å bygge opp styrke nok til å kunne sitte rolig på toppen.

jeg forstår ikke hvorfor skal man reise seg opp for så å få seg en på tryne å dette rett ned igjen, er det da ikke snart nok lærdom for meg. Livets skole er en hard skole å gå på for det eneste man er helt sikre på er at når skolen er slutt så er den slutt men håpet er jo der om at man etter endt skole vandrer hjem.


advent er jo vente tid og jeg venter på svar, men jeg venter ikke på han som skal komme for han er allerede kommet. Den tro jeg har i hjertet om at han holder meg i sin hånd er tryggheten akkurat i denne skrivende stund. Den tryggheten er den eneste trygghet jeg kan ha i en sådan situasjon.
Mennesker trøster og de sier ikke vær redd prognosen er bra det er ikke sikkert det er spredning. Legen er optimist osv men hvem kan vite med sikkerhet foruten han som trekker i hver tråd.
Jeg har tenkt mye igjennom ting de to siste dagene siden jeg fikk den mørke beskjeden og det har kommet en ny bønn på mine lepper. Kjære gud du som har all makt, la meg få gå pilgrim for min tid er ikke omme enda,
jeg vet det er lærdom i dette her og kanskje er det for å styrke meg på min ferd videre igjennom livet.
Jeg skal ihvertfall love alle dere lesere der ute at jeg skal fortsette å skrive på denne bloggen om mine erfaringer gjennom dette . slik at kanskje jeg kan være et lys for noen andre

ta meg varsomt

ta meg varsomt i dine hender
hold fast i meg hvis jeg glipper mitt feste
vær nær meg når redselen tar overhånd
hvis jeg tar din hånd så slipp den aldri

ta meg varsomt inn til hjertet
men la meg leve så mye jeg kan
la meg blomstre i dine hender
og la meg synge din sang

jeg vil gi deg det jeg har
jeg vil hjelpe deg min venn
jeg vil aldri slippe taket
jeg har allerede sagt du er min venn

jeg er den som strever
jeg er den som kveles av tanker og frykt
jeg er den som veien går
men ta meg varsomt i din hånd
så skal du få følge meg


til alle dere der ute som strever og som venter det finnes et håp, håpet er der i lyset fra flammen


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar